3.
Influències actuals
3.1.
Intuició i realitat
La majoria dels famosos han generat de les seves
carreres una gran multitud de fans. Grandíssima part d’ells són adolescents que
volen ser com ells imitant la seva forma de vestir, actuar i pensar, sense
donar-se compte que, en algunes ocasions, aquests comportaments no són un bon
referent.
És una tendència humana, però hi ha una secció de
la població que no té major criteri davant d’aquesta dinàmica, i simplement per
gust decideixen imitar als personatges que admeten, siguin ficticis o no.
Els adolescents que adoren a les celebritats tenen
més costum de fer-se cirugíes plàstiques. Aquesta és la conclusió d’una
investigació publicada pel diari nord-americà Journal of Adolescent Health. Els
motius pels quals es desitja fer la cirugía voluntàriament, la adoració cap a
les celebritats va ser decisiva en la persistència de voler realitzar més
canvis al cos humà per part dels adolescents. Tal i com diuen els especialistes
de cirugía, els pacients continuen mirant cap als famosos per determinar els
seu padró de bellesa.
Un dels altres aspectos influenciables per la
societat, i també, un dels més comuns, és el maquillatge i el photoshop,
l’imatge que veiem perquè així ens ho mostres no perquè així sigui en realitat.
Els d’edat més avançada consideren bella a una persona
de mitjana estatura i una mica grassa, basen aquest concepte en el que els hi
agrada i no en el que veuen en els mitjans de comunicació. Mentre que succeeix
tot el contrari en els més joves, els que diuen que una persona bella és alta i
prima, perquè això és el que, precisament, veuen ens els mitjans i en els
actors i actrius famosos. Els més joves són els que veuen aquests personatges
com gairebé perfectes i confessen voler ser com ells.
Maquillatge
Cameron Diaz, actriu. A l'esquerra sense maquillatge, a la dreta amb maquillatge.

Nicky Minaj, cantant. A la foto de l'esquerra arreglada, i a la foto de la
dreta.. Bé, acabada de dutxar.



Lady Gaga, cantant. A l'esquerra sense maquillatge, i a la dreta amb
maquillatge i photoshop.

Katy Perry, cantant. A l'esquerra sense maquillatge, a la dreta amb
maquillatge.

Kim Kardashian a l’esquerra sense maquillatge, dreta amb maquillatge.

Photoshop
L’actriu Cameron Diaz a l'esquerra amb photoshop, a la dreta sense.


Font: http://www.guioteca.com/fotografia/13-fotos-de-cuerpos-de-famosos-sin-los-efectos-del-photoshop/
La cantant Kesha a l'esquerra sense photosop, a la dreta amb
photoshop.

Font: http://www.guioteca.com/fotografia/13-fotos-de-cuerpos-de-famosos-sin-los-efectos-del-photoshop/
Jennifer Love és actriu. A l'esquerra amb photoshop, a la dreta al natural.

Font: http://entremujeres.clarin.com/entretenimientos/famosos/glamour-sencillez-diosas-Photoshop-famosas-fotos-photoshop-retoque_digital-realidad-cuerpos-celulitis_0_996500429.html
Aqui us deixem un video on podeu veure com una model és retocada amb el Photoshop:
Aqui us deixem un video on podeu veure com una model és retocada amb el Photoshop:
Thigh gap
Una de les últimes coses que s'ha posat de moda a causa de les models entre
l'adolescència femenina és el Thigh Tap, que es basa en tenir les cames
separades per l'interior de les cuixes. El problema és que molt poques persones
neixen amb aquesta moda, i per tant, l'única manera d'aconseguir-ho és fent
cirujía, o més abundantment, aprimar fins a límits no neccessaris.

Font: http://mujeres.publimetro.com.mx/thigh-gap-la-peligrosa-tendencia-de-lucir-los-muslos-separados
Amb aquestes fotografies i videos, volem donar a entrendre que un factor
molt important per les famoses i models és estar més prima que grassa. El
problema és que per elles i ells, el estar bé no vol dir estar prima, sinó
anorèxica. És per això que s'utilitza tant el Photoshop i el maquillatge, per
mostrar a la nostra societat una bellesa que és bellesa pel fet de que així ens
ho han inculcat. A l'Edat Mitjana, per exemple, la bellesa era ser grassa per
així poder alimentar als fills. Ara, en canvi, molta gent arreu del món està
disposada a passar gana per sentir com se li noten les costelles, les cames
s'aprimen i la panxa no sobra. Per culpa d'això, l'anorexia ha incrementat, i
les enfermetats també. És més, molta gent, sobretot adolescent, i basicament
les noies, han acabat morint per aquest transtorn mental.
3.2. La Barbie humana
Ser com una nina Barbie semblava en principi un joc d'estètica però s'està
convertint en una perillosa moda. Perillosa perquè els que modelen el seu cos a
imatge i semblança de la nina posen moltes vegades en risc la seva salut. En
els països d'Europa oriental i al Japó ser com Barbie comença a ser una moda
que té cada vegada més seguidors.
Primer va ser la jove nord-americana Dakota Rose, coneguda pels seus fans
com Kota Koti, la que va iniciar aquesta tendència de 'barbies humanes' i
després va arribar la 'Barbie russa', Valeria Lukyanova, una jove de 21 anys
que ha revolucionat les xarxes socials.

Font: http://www.pinterest.com/pin/318137161148731139/

Font: http://www.pinterest.com/pin/318137161148731139/

Font de la imatge: http://peru.com/noticias-de-valeria-lukyanova-56328
3.3. Selfie
Les 'selfie' causen un
impacte en la vida de cada individu. Publicar fotos per buscar l'aprovació dels
col·legues està en la naturalesa de l'home. Si la gent fa una cosa i
aconsegueix una petita recompensa, tornaran a repetir l'acte. Aquesta
recompensa que és aconseguir l'acceptació social té diferents efectes depenent
de la persona: alguns s'acontenten obtenint uns pocs "m'agrada",
mentre altres "necessiten" aconseguir tots els que puguin i es tornen
"addictes" a aquest reconeixement social. La paraula
"selfie", que designa la foto que ens fem i que habitualment pengem a
les xarxes socials, va ser triada com "paraula de l'any 2013" pels
diccionaris Oxford de llengua anglesa, després estendre significativament el
seu ús.
Font: http://admin.telediario.mx/tendencias/tipos-de-selfies-de-los-famosos
Font: http://admin.telediario.mx/tendencias/tipos-de-selfies-de-los-famosos
3.4. El futbol
En molts països el futbol
està dintre de la cultura i molts aspectes de la vida giren entorn d'ell, es
publiquen diaris i revistes de futbol, hi ha programes de ràdio exclusius,
canals de televisió esportius, tertúlies futbolístiques, promocions increïbles
dels partits clàssics, pàgines web sobre aquest esport, roba dels futbolistes i
fins i tot videojocs, jocs de taula i joguines. Quan s'acaba la temporada hi ha
un autèntic síndrome d'abstinència de futbol, la qual cosa ocasiona un
sentiment de desànim. Per mantenir aquesta addicció futbolística, els mitjans
de comunicació abusen d'aquest esport.
D'altra banda, els sous dels
futbolistes són exagerats. Els jugadors no deixen de ser homes darrere d'una
pilota. No és lògic que per anar darrere d'una pilota guanyin la gran quantitat
de diners que guanyen. I és que aquest esport s'ha convertit en un negoci que
genera molts milions d'euros. Però també costa molts diners als ciutadans ja
que la seguretat als camps de futbol i als voltants als mateixos va a càrrec de
l'estat.
Per part dels jugadors han
de donar el millor de si i respectar l'esforç dels altres. Així, quan es guanya
o es perd cal pensar i comprendre els companys del teu propi equip i del
contrari. Per això, les baralles dels jugadors i dels seguidors no són la
millor manera d'actuar. Mostren el pitjor de l'esport i són un mal exemple, sobretot
per als joves que es deixen influenciar per el que veuen.
Molt joves volen ser com els
seus futbolistes preferits i els intenten imitar. Un dels jugadors més
influents és Cristiano Ronaldo, que és el fitxatge més car de tota la història
del futbol, comprat pel Reial Madrid per 94 milions d'euros. Van ser unes
80.000 persones que van presenciar a l'estadi Santiago Bernabéu la seva
presentació delaten la febre social que aquest esport desperta. Ell és un clar
exemple de la influencia que té en els adolescents, ja que molts d’ells imitan
el seu carácter, les seves celebracions al marcar un gol, el pentinat…. Però si
té un mal comportament al camp, també voldràn fer el mateix que ell.


Font: http://www.abc.es/realmadrid/noticias/20131212/abci-cristiano-world-soccer-201312121853.html
http://www.bild.de/sport/fussball/cristiano-ronaldo/muessen-wir-vor-diesem-body-zittern-36126538.bild.html


Font: http://www.abc.es/realmadrid/noticias/20131212/abci-cristiano-world-soccer-201312121853.html
http://www.bild.de/sport/fussball/cristiano-ronaldo/muessen-wir-vor-diesem-body-zittern-36126538.bild.html
3.5. Com afecta
Intuició
i realitat
La majoria dels famosos han generat de les seves carreres una gran multitud de fans. Grandíssima part d’ells són adolescents que volen ser com ells imitant la seva forma de vestir, actuar i pensar, sense donar-se compte que, en algunes ocasions, aquests comportaments no són un bon referent.
És una tendència humana, però hi ha una secció de la població que no té major criteri davant d’aquesta dinàmica, i simplement per gust decideixen imitar als personatges que admeten, siguin ficticis o no.
Els adolescents que adoren a les celebritats tenen més costum de fer-se cirugíes plàstiques. Aquesta és la conclusió d’una investigació publicada pel diari nord-americà Journal of Adolescent Health. Els motius pels quals es desitja fer la cirugía voluntàriament, la adoració cap a les celebritats va ser decisiva en la persistència de voler realitzar més canvis al cos humà per part dels adolescents. Tal i com diuen els especialistes de cirugía, els pacients continuen mirant cap als famosos per determinar els seu padró de bellesa.
Els d’edat més avançada consideren bella a una persona de mitjana estatura i una mica grassa, basen aquest concepte en el que els hi agrada i no en el que veuen en els mitjans de comunicació. Mentre que succeeix tot el contrari en els més joves, els que diuen que una persona bella és alta i prima, perquè això és el que, precisament, veuen ens els mitjans i en els actors i actrius famosos. Els més joves són els que veuen aquests personatges com gairebé perfectes i confessen voler ser com ells.


Font: http://www.cirugiaplasticaplaya.com/index-2.html#
Selfie
La moda de prendre 'selfies', autoretratar-se amb el mòbil, i penjar el
resultat a la xarxa pot comportar problemes mentals, com depressions o
paranoies, si no s'obté el reconeixement del públic. Prendre massa atenció a
les fotografies publicades, controlant qui les mira o a qui li agrada o qui comenta,
amb l'esperança d'aconseguir la major quantitat possible de 'm'agrada' és un
símptoma que les 'selfies' estan causant, planificant un problema. Aquests
comportaments podrien derivar a problemes cerebrals en un futur, especialment
aquells relacionats amb la manca de confiança cap a un mateix. Aquelles
persones que no aconsegueixen la quantitat de suport esperats optaran per
publicar una nova instantània, però si la resposta continua sent negativa,
podria danyar la confiança de la persona o crear pensaments negatius cap a un
mateix. La seguretat i autoestima són crucials en el desenvolupament de les
persones per assolir la felicitat i la satisfacció personal. La seva manca,
però, causa nervis, dubtes i la infelicitat de l'individu, que podrien desembocar
en problemes majors com la paranoia, depressió, comportaments gelosos i
personalitat susceptible.


Font: http://www.playbuzz.com/jonb10/how-much-of-a-millennial-are-you-really

Font: http://www.playbuzz.com/jonb10/how-much-of-a-millennial-are-you-really
La Barbie humana
Cabells rossos, ulls blaus, llargues pestanyes, llavis carnosos i cintures
de vespa. Aquests són només alguns dels atributs que copien les seguidores de
la Barbie que volen ser com ella. La moda de voler ser com la nina més famosa
del món ve de llarg, però és ara quan s'ha estès i s’ha fet més visible gràcies
a les xarxes socials.
Sembla un fenomen propi d'edats primerenques i el lògic és pensar que
conforme creixin, aquestes noies deixin de fer aquest tipus de cosa, i si això
no succeeix, aquestes poden arribar a patir un trastorn alimentari o un de
dismòrfic corporal. Perden la noció real del propi cos i creuen que han de
retocar-se fins semblar-se al patró que els han inculcat, que en aquest cas és
el d'una nina.

Font: http://www.vakeourbano.com/la-barbie-humana-vuelve-a-dejar-de-que-hablar-en-redes-sociales-fotos-y-video/

Font: http://www.vakeourbano.com/la-barbie-humana-vuelve-a-dejar-de-que-hablar-en-redes-sociales-fotos-y-video/
El futbol
Hi han molts futbolistes que
el seu comportament en el camp no és bo, i llavors els adolescents es queden
amb aquella imatge i volen ser com ells, ho que significa que el seu
comportament generament tampoc será bo. Llavors quan els joves juguen a un
partit amb els amics o juguen en un equip poden provocar alguna baralla.
Els seguidors d’aquest
esport, utilizan el fútbol per cometre actes vandàlics i promulgar les seves ideologies
extremistes, ja siguin d'un costat polític o d'un altre. Els camps de futbol es
converteixen de vegades en l'escenari idoni per a l'enfrontament dels fànatics
dels dos equips.
Aquest esport s'ha convertit
en l'entreteniment de moltes persones i en el seu únic entreteniment. S'ha
comprovat que el futbol canvia els estats d'ànim i influeix en amplis sectors
de la població: la victòria en un partit porta felicitat als seguidors; per
contra, la derrota genera frustració.




Font: http://elfutbolenlasangre.blogspot.com.es/
http://fotos.lainformacion.com/deporte/futbol/seis-heridos-leves-en-una-pelea-entre-aficionados-del-atleti-y-del-lazio_WFTJokQKwHxCygosH7uvA7/
http://fotos.lainformacion.com/deporte/futbol/seis-heridos-leves-en-una-pelea-entre-aficionados-del-atleti-y-del-lazio_WFTJokQKwHxCygosH7uvA7/
3.6. Famosos que mes influencien
Justin Bieber
Justin Drew Bieber, més
conegut com Justin Bieber és un cantant canadenc de pop. Justin va començar la
seva carrera com a compositor i music a través de You Tube, per on va pujar
diferents vídeos cantant covers d’altres artistes reconeguts per ell. A partir
d’allà va començar a agradar a les joves, fins el cert punt que una
discogràfica el va trucar, i en aquell moment va començar a gravar. El seu
primer disc va ser My World, al 2009. Llavors va fer Under the Mistletoe, Believe
i Journals. Ha tret dues pel·lícules sobre la seva vida, i més d’un llibre
relacionats amb el mateix àmbit.
Les fans d’en Justin es fan
anomenar Beliebers, nom provinent del cantautor canadenc. Un article publicat
en el diari britànic “The Observer” deia que Justin té més influència en les
xarxes socials que Barack Obama o Dalái Lama. Les seves fans han posat nom a
qualsevol efecte o sentiment que tenen cap a ell. L’amor d’elles cap al seu
ídol l’anomenen Bieber Fever, o Fiebre Bieber. Aquestes també li envien amb
freqüència missatges expressant el seu amor, i tenen santuaris dedicats a ell.
Ha sigut etiquetat com “trenca cors juvenil”.
Per altra banda, alguns
aspectes sobre la seva manera de ser davant les seves fans ha produït una mala
influència. Fumar, en el cas menys exagerat, o acabar a la presó per vandalisme
il·legal, en el pitjor dels casos, i entre altres coses. Aquest comportament ha
creat una bombolla negativa que les Beliebers han acceptat sense problemes, les
quals moltes d’elles han recreat les seves pròpies conseqüències, com
autolesionar-se pel fet que el seu ídol hagués fumat.


Font: http://www.posh24.com/justin_bieber/justin_bieber_with_a_shaved_head
http://revistamastv.com/2014/01/23/arrestan-a-justin-bieber-por-dui-drag-racing-en-miami-mastv-austintx/
Miley Cyrus
Miley Ray Cyrus, nascuda com
Destiny Hope Cyrus, és una actriu i cantant d’Estats Units. Va començar a ser
famosa amb el seu paper de Miley Stewart en la sèrie de Hannah Montana, on es
va convertir en una ídola pels adolescents. Al acabar amb la sèrie va firmar
amb Hollywood Records per seguir la seva carrera com solista. El seu primer
àlbum va ser Meet Miley Cyrus, el darrer va ser BreakOut, Can’t Be Tamed, i per
últim Bangerz. Ha tret pel·lícules i llibres relacionats amb la seva vida, tant
personal com professional.

Font: http://www.mundotkm.com/hot-news-433665-las-3-finalistas-de-las-divas-mas-grandes-de-disney
Aqui us deixem dos dels últims videoclips de Miley, en els que es pot veure com ha canviat.
Lady Gaga
Stefani Joanne Angelina
Germanotta, coneguda amb el seu nom artista, Lady Gaga, és una cantant,
compositora, productora, ballarina, activista i dissenyadora de moda. Va
adquirir fama com artista rere el llançament del seu àlbum The Fame, al 2008,
El seu segon àlbum va ser Born This Way, i el tercer ARTPOP. És coneguda pel
seu sentit estètic canviant i extravagant respecte a la música, la moda, les
presentacions en directe i els vídeos musicals. La cantant es denomina com
defensora dels drets dels homosexuals.
Les seves influències han
sigut David Bowie, Michael Jackson i Queen. Al igual que molts altres cantants,
Stefani ha influenciat als seus fans a realitzar accions que no són bones.
Fumar porros en mig d’espectacles o la seva particularitat a l’hora de vestir
han donat lloc a una autèntica revolució de cara als fans. Sempre és noticia:
Quan no són els seus excèntrics looks, ho és la seva vida sentimental, o la
seva carrera en el món de la música. Segons més d’un periodista, Lady Gaga està
destruint els fonaments tradicionals e la societat russa, i està convertint als
éssers humans en éssers obsessionats amb la seva pròpia tragèdia sexual i
psíquica. I no només de Rússia, al Japó van estar a punt de tancar el seu
compte de YouTube per pujar un vídeo no gaire apte, i, tot i que els seus fans
l’han recolzat a través de les xarxes socials, la cantant encara no s’ha
pronunciat al respecte.

Font: http://www.taringa.net/posts/imagenes/9382490/Lady-Gaga-con-sus-vestimentas-mas-exoticas.html
Rihanna
Robyn Rihanna Fenty, més
coneguda pel seu nom artístic Rihanna, és una cantant, actriu i dissenyadora de
moda provinent de Barbados. Els seu àlbum debut va ser Music of the Sun, i un
any després, A Girl Like Me. El tercer àlbum que va realitzar va ser Good Girl
Gone Bad, Rated R, Loud i Talk That Talk. Ha col·laborat amb Jay-Z, Ne-Yo,
Kayne West, Eminem, Drake, David Guetta o Shakira, entre d’altres, i també amb
Chris Brown, la seva parella, amb qui va patir maltracte de gènere.

Aqui podem veure un videoclip d'ella on es veu que no dona molt bona influència.
Lindsay Lohan
Lindsay Dee Lohan és una actriu, model i cantant d’Estats Units. Va començar a ser model al 1989, actriu al 1996 i cantant al 2003. La seva carrera es va veure interrompuda al 2007 per conduir dues vegades borratxa i sota la influència de les drogues, i per realitzar constants visites a rehabilitació, el que va donar lloc a varies ofertes de cinema perdudes. És més, Lindsay podría estar iniciant en el món de les festes desenfrenades a la seva germana petita, Ali. El pare d’ambes té por que la seva filla petita segueixi el mal camí que està portant Lindsay aquests últims anys, plens d’excessos, escàndols i drogues. Per altre banda, ha sigut expulsada del centre de rehabilitació per mala conducta, ja que era una mala influència pel resta d’internats, i, entre d’altres coses, va convidar al seu camell a visitar-la al centre. Ha estat a la presó més d’un cop, per violació de la seva llibertat condicional, per robar, per conduir borratxa, etc. En més d’una ocasió, s’ha dit que Lindsay ha sigut influenciada pel seu pare i la esposa d’aquest.
No hay comentarios:
Publicar un comentario