Influències actuals


3. Influències actuals

3.1. Intuició i realitat

La majoria dels famosos han generat de les seves carreres una gran multitud de fans. Grandíssima part d’ells són adolescents que volen ser com ells imitant la seva forma de vestir, actuar i pensar, sense donar-se compte que, en algunes ocasions, aquests comportaments no són un bon referent.
És una tendència humana, però hi ha una secció de la població que no té major criteri davant d’aquesta dinàmica, i simplement per gust decideixen imitar als personatges que admeten, siguin ficticis o no.
Els adolescents que adoren a les celebritats tenen més costum de fer-se cirugíes plàstiques. Aquesta és la conclusió d’una investigació publicada pel diari nord-americà Journal of Adolescent Health. Els motius pels quals es desitja fer la cirugía voluntàriament, la adoració cap a les celebritats va ser decisiva en la persistència de voler realitzar més canvis al cos humà per part dels adolescents. Tal i com diuen els especialistes de cirugía, els pacients continuen mirant cap als famosos per determinar els seu padró de bellesa.
Un dels altres aspectos influenciables per la societat, i també, un dels més comuns, és el maquillatge i el photoshop, l’imatge que veiem perquè així ens ho mostres no perquè així sigui en realitat.
Els d’edat més avançada consideren bella a una persona de mitjana estatura i una mica grassa, basen aquest concepte en el que els hi agrada i no en el que veuen en els mitjans de comunicació. Mentre que succeeix tot el contrari en els més joves, els que diuen que una persona bella és alta i prima, perquè això és el que, precisament, veuen ens els mitjans i en els actors i actrius famosos. Els més joves són els que veuen aquests personatges com gairebé perfectes i confessen voler ser com ells.

Maquillatge

Cameron Diaz, actriu. A l'esquerra sense maquillatge, a la dreta amb maquillatge. 

famosas sin maquillaje (19)

Nicky Minaj, cantant. A la foto de l'esquerra arreglada, i a la foto de la dreta.. Bé, acabada de dutxar.

Nicki Minaj publicó irreconocible retrato sin maquillaje

La model Rosie Huntington-Whiteley en la primera fotografia no va maquillada, però no fa falta que ho digui, veritat? Ara, en la segona és preciosa. No crec que porti photoshop, ja que deu ser una espècie de premiere, però el maquillatge juga un paper molt important. 

modelo19

Lady Gaga, cantant. A l'esquerra sense maquillatge, i a la dreta amb maquillatge i photoshop.

 famosas sin maquillaje (1)

Katy Perry, cantant. A l'esquerra sense maquillatge, a la dreta amb maquillatge.

famosas sin maquillaje (40)

Kim Kardashian a l’esquerra sense maquillatge, dreta amb maquillatge. 

famosas sin maquillaje (43)


Photoshop

L’actriu Cameron Diaz a l'esquerra amb photoshop, a la dreta sense. 

Famosas sin Photoshop

La cantant Kesha a l'esquerra sense photosop, a la dreta amb photoshop. 

Famosas sin Photoshop

Jennifer Love és actriu. A l'esquerra amb photoshop, a la dreta al natural. 

Famosas sin Photoshop



Thigh gap

Una de les últimes coses que s'ha posat de moda a causa de les models entre l'adolescència femenina és el Thigh Tap, que es basa en tenir les cames separades per l'interior de les cuixes. El problema és que molt poques persones neixen amb aquesta moda, i per tant, l'única manera d'aconseguir-ho és fent cirujía, o més abundantment, aprimar fins a límits no neccessaris. 



Amb aquestes fotografies i videos, volem donar a entrendre que un factor molt important per les famoses i models és estar més prima que grassa. El problema és que per elles i ells, el estar bé no vol dir estar prima, sinó anorèxica. És per això que s'utilitza tant el Photoshop i el maquillatge, per mostrar a la nostra societat una bellesa que és bellesa pel fet de que així ens ho han inculcat. A l'Edat Mitjana, per exemple, la bellesa era ser grassa per així poder alimentar als fills. Ara, en canvi, molta gent arreu del món està disposada a passar gana per sentir com se li noten les costelles, les cames s'aprimen i la panxa no sobra. Per culpa d'això, l'anorexia ha incrementat, i les enfermetats també. És més, molta gent, sobretot adolescent, i basicament les noies, han acabat morint per aquest transtorn mental. 


3.2. La Barbie humana

Ser com una nina Barbie semblava en principi un joc d'estètica però s'està convertint en una perillosa moda. Perillosa perquè els que modelen el seu cos a imatge i semblança de la nina posen moltes vegades en risc la seva salut. En els països d'Europa oriental i al Japó ser com Barbie comença a ser una moda que té cada vegada més seguidors.
Primer va ser la jove nord-americana Dakota Rose, coneguda pels seus fans com Kota Koti, la que va iniciar aquesta tendència de 'barbies humanes' i després va arribar la 'Barbie russa', Valeria Lukyanova, una jove de 21 anys que ha revolucionat les xarxes socials.


Font: http://www.pinterest.com/pin/318137161148731139/


Valeria Lukyanova, la ucraïnesa que es va fer famosa per la seva aparença de ninal, assegura provenir de Venus i ser una guia espiritual. Per a això, no només s’ha tenyit el seu cabell de ros i es maquilla com la nina, sinó que segueix una dieta estricta per posseir cintura de vespa i, segons alguns metges, s'ha sotmès a diverses operacions (implants de pit, retoc de pòmuls i liposucció). Acumula desenes de milers de seguidors al seu canal de YouTube, va aconseguir que Vice li dediqués un bizarro documental i es reivindique davant la plebs com la La Deessa Amatue, la nova guia espiritual de les masses capaç de sentir experiències extracorporals. Renega de la cirurgia estètica i del Photoshop. "Mireu, ni una cicatriu, tinc totes les meves costelles". Amatue es remena la cintura davant de la càmera en tanga i presumeix d'escot en el seu documental. Diu que només els seus pits han passat pel bisturí i que la seva imatge respon a molt exercici i 30 minuts de cardio diari.

Font de la imatge: http://peru.com/noticias-de-valeria-lukyanova-56328


3.3. Selfie



Les 'selfie' causen un impacte en la vida de cada individu. Publicar fotos per buscar l'aprovació dels col·legues està en la naturalesa de l'home. Si la gent fa una cosa i aconsegueix una petita recompensa, tornaran a repetir l'acte. Aquesta recompensa que és aconseguir l'acceptació social té diferents efectes depenent de la persona: alguns s'acontenten obtenint uns pocs "m'agrada", mentre altres "necessiten" aconseguir tots els que puguin i es tornen "addictes" a aquest reconeixement social. La paraula "selfie", que designa la foto que ens fem i que habitualment pengem a les xarxes socials, va ser triada com "paraula de l'any 2013" pels diccionaris Oxford de llengua anglesa, després estendre significativament el seu ús.


Font: http://admin.telediario.mx/tendencias/tipos-de-selfies-de-los-famosos


3.4. El futbol

En molts països el futbol està dintre de la cultura i molts aspectes de la vida giren entorn d'ell, es publiquen diaris i revistes de futbol, hi ha programes de ràdio exclusius, canals de televisió esportius, tertúlies futbolístiques, promocions increïbles dels partits clàssics, pàgines web sobre aquest esport, roba dels futbolistes i fins i tot videojocs, jocs de taula i joguines. Quan s'acaba la temporada hi ha un autèntic síndrome d'abstinència de futbol, la qual cosa ocasiona un sentiment de desànim. Per mantenir aquesta addicció futbolística, els mitjans de comunicació abusen d'aquest esport.
D'altra banda, els sous dels futbolistes són exagerats. Els jugadors no deixen de ser homes darrere d'una pilota. No és lògic que per anar darrere d'una pilota guanyin la gran quantitat de diners que guanyen. I és que aquest esport s'ha convertit en un negoci que genera molts milions d'euros. Però també costa molts diners als ciutadans ja que la seguretat als camps de futbol i als voltants als mateixos va a càrrec de l'estat.
Per part dels jugadors han de donar el millor de si i respectar l'esforç dels altres. Així, quan es guanya o es perd cal pensar i comprendre els companys del teu propi equip i del contrari. Per això, les baralles dels jugadors i dels seguidors no són la millor manera d'actuar. Mostren el pitjor de l'esport i són un mal exemple, sobretot per als joves que es deixen influenciar per el que veuen.

Molt joves volen ser com els seus futbolistes preferits  i els intenten imitar. Un dels jugadors més influents és Cristiano Ronaldo, que és el fitxatge més car de tota la història del futbol, comprat pel Reial Madrid per 94 milions d'euros. Van ser unes 80.000 persones que van presenciar a l'estadi Santiago Bernabéu la seva presentació delaten la febre social que aquest esport desperta. Ell és un clar exemple de la influencia que té en els adolescents, ja que molts d’ells imitan el seu carácter, les seves celebracions al marcar un gol, el pentinat…. Però si té un mal comportament al camp, també voldràn fer el mateix que ell. 



Font: http://www.abc.es/realmadrid/noticias/20131212/abci-cristiano-world-soccer-201312121853.html
 http://www.bild.de/sport/fussball/cristiano-ronaldo/muessen-wir-vor-diesem-body-zittern-36126538.bild.html


3.5. Com afecta


Intuició i realitat

La majoria dels famosos han generat de les seves carreres una gran multitud de fans. Grandíssima part d’ells són adolescents que volen ser com ells imitant la seva forma de vestir, actuar i pensar, sense donar-se compte que, en algunes ocasions, aquests comportaments no són un bon referent.
És una tendència humana, però hi ha una secció de la població que no té major criteri davant d’aquesta dinàmica, i simplement per gust decideixen imitar als personatges que admeten, siguin ficticis o no.
Els adolescents que adoren a les celebritats tenen més costum de fer-se cirugíes plàstiques. Aquesta és la conclusió d’una investigació publicada pel diari nord-americà Journal of Adolescent Health. Els motius pels quals es desitja fer la cirugía voluntàriament, la adoració cap a les celebritats va ser decisiva en la persistència de voler realitzar més canvis al cos humà per part dels adolescents. Tal i com diuen els especialistes de cirugía, els pacients continuen mirant cap als famosos per determinar els seu padró de bellesa.
Els d’edat més avançada consideren bella a una persona de mitjana estatura i una mica grassa, basen aquest concepte en el que els hi agrada i no en el que veuen en els mitjans de comunicació. Mentre que succeeix tot el contrari en els més joves, els que diuen que una persona bella és alta i prima, perquè això és el que, precisament, veuen ens els mitjans i en els actors i actrius famosos. Els més joves són els que veuen aquests personatges com gairebé perfectes i confessen voler ser com ells.






Font: http://www.cirugiaplasticaplaya.com/index-2.html#

Selfie

La moda de prendre 'selfies', autoretratar-se amb el mòbil, i penjar el resultat a la xarxa pot comportar problemes mentals, com depressions o paranoies, si no s'obté el reconeixement del públic. Prendre massa atenció a les fotografies publicades, controlant qui les mira o a qui li agrada o qui comenta, amb l'esperança d'aconseguir la major quantitat possible de 'm'agrada' és un símptoma que les 'selfies' estan causant, planificant un problema. Aquests comportaments podrien derivar a problemes cerebrals en un futur, especialment aquells relacionats amb la manca de confiança cap a un mateix. Aquelles persones que no aconsegueixen la quantitat de suport esperats optaran per publicar una nova instantània, però si la resposta continua sent negativa, podria danyar la confiança de la persona o crear pensaments negatius cap a un mateix. La seguretat i autoestima són crucials en el desenvolupament de les persones per assolir la felicitat i la satisfacció personal. La seva manca, però, causa nervis, dubtes i la infelicitat de l'individu, que podrien desembocar en problemes majors com la paranoia, depressió, comportaments gelosos i personalitat susceptible.



Font: http://www.playbuzz.com/jonb10/how-much-of-a-millennial-are-you-really


La Barbie humana

Cabells rossos, ulls blaus, llargues pestanyes, llavis carnosos i cintures de vespa. Aquests són només alguns dels atributs que copien les seguidores de la Barbie que volen ser com ella. La moda de voler ser com la nina més famosa del món ve de llarg, però és ara quan s'ha estès i s’ha fet més visible gràcies a les xarxes socials.
Sembla un fenomen propi d'edats primerenques i el lògic és pensar que conforme creixin, aquestes noies deixin de fer aquest tipus de cosa, i si això no succeeix, aquestes poden arribar a patir un trastorn alimentari o un de dismòrfic corporal. Perden la noció real del propi cos i creuen que han de retocar-se fins semblar-se al patró que els han inculcat, que en aquest cas és el d'una nina.


Font: http://www.vakeourbano.com/la-barbie-humana-vuelve-a-dejar-de-que-hablar-en-redes-sociales-fotos-y-video/

El futbol

Hi han molts futbolistes que el seu comportament en el camp no és bo, i llavors els adolescents es queden amb aquella imatge i volen ser com ells, ho que significa que el seu comportament generament tampoc será bo. Llavors quan els joves juguen a un partit amb els amics o juguen en un equip poden provocar alguna baralla.
Els seguidors d’aquest esport, utilizan el fútbol per cometre actes vandàlics i promulgar les seves ideologies extremistes, ja siguin d'un costat polític o d'un altre. Els camps de futbol es converteixen de vegades en l'escenari idoni per a l'enfrontament dels fànatics dels dos equips.

Aquest esport s'ha convertit en l'entreteniment de moltes persones i en el seu únic entreteniment. S'ha comprovat que el futbol canvia els estats d'ànim i influeix en amplis sectors de la població: la victòria en un partit porta felicitat als seguidors; per contra, la derrota genera frustració.

Font: http://elfutbolenlasangre.blogspot.com.es/
http://fotos.lainformacion.com/deporte/futbol/seis-heridos-leves-en-una-pelea-entre-aficionados-del-atleti-y-del-lazio_WFTJokQKwHxCygosH7uvA7/

3.6. Famosos que mes influencien

Justin Bieber

Justin Drew Bieber, més conegut com Justin Bieber és un cantant canadenc de pop. Justin va començar la seva carrera com a compositor i music a través de You Tube, per on va pujar diferents vídeos cantant covers d’altres artistes reconeguts per ell. A partir d’allà va començar a agradar a les joves, fins el cert punt que una discogràfica el va trucar, i en aquell moment va començar a gravar. El seu primer disc va ser My World, al 2009. Llavors va fer Under the Mistletoe, Believe i Journals. Ha tret dues pel·lícules sobre la seva vida, i més d’un llibre relacionats amb el mateix àmbit.
Les fans d’en Justin es fan anomenar Beliebers, nom provinent del cantautor canadenc. Un article publicat en el diari britànic “The Observer” deia que Justin té més influència en les xarxes socials que Barack Obama o Dalái Lama. Les seves fans han posat nom a qualsevol efecte o sentiment que tenen cap a ell. L’amor d’elles cap al seu ídol l’anomenen Bieber Fever, o Fiebre Bieber. Aquestes també li envien amb freqüència missatges expressant el seu amor, i tenen santuaris dedicats a ell. Ha sigut etiquetat com “trenca cors juvenil”.
Per altra banda, alguns aspectes sobre la seva manera de ser davant les seves fans ha produït una mala influència. Fumar, en el cas menys exagerat, o acabar a la presó per vandalisme il·legal, en el pitjor dels casos, i entre altres coses. Aquest comportament ha creat una bombolla negativa que les Beliebers han acceptat sense problemes, les quals moltes d’elles han recreat les seves pròpies conseqüències, com autolesionar-se pel fet que el seu ídol hagués fumat.

 

Font: http://www.posh24.com/justin_bieber/justin_bieber_with_a_shaved_head
http://revistamastv.com/2014/01/23/arrestan-a-justin-bieber-por-dui-drag-racing-en-miami-mastv-austintx/

Miley Cyrus

Miley Ray Cyrus, nascuda com Destiny Hope Cyrus, és una actriu i cantant d’Estats Units. Va començar a ser famosa amb el seu paper de Miley Stewart en la sèrie de Hannah Montana, on es va convertir en una ídola pels adolescents. Al acabar amb la sèrie va firmar amb Hollywood Records per seguir la seva carrera com solista. El seu primer àlbum va ser Meet Miley Cyrus, el darrer va ser BreakOut, Can’t Be Tamed, i per últim Bangerz. Ha tret pel·lícules i llibres relacionats amb la seva vida, tant personal com professional.

La desesperació de Miley per evadir-se de la imatge de “nena bona” que durant els anteriors anys ha creat, ha arribat a extrems inesperats, convertint-la en tot un fenòmen en les xarxes socials. La principal influència de Miley ha sigut Britney Spears, i també Christina Aguilera. En 2010 també va citar certes influències de Nirvana, Pixies, Poison i Lady Gaga. El seu comportament ha fet que moltes de les seves fans segueixin el seu exemple, pensant i creient que el que fa la seva ídola està bé, i que, per tant, poden imitar. Durant els seus concerts, s’ha comportat de tal manera que ha mal influenciat als joves indirectament, ballant provocativament, o simplement fumant-se un porro en mig de l’espectacle, al igual que una de les seves referències, Lady Gaga, va fer. Per tant, la imatge de Miley Cyrus ja no és la de nena amb bon comportament i divertit que vam veure a la televisió. Ara és una rebel que realitza actuacions pujades de to i que té costums poc saludables de cara al consum de substàncies que no són beneficioses ni pels nens ni per cap altre tipus de persona.

Font: http://www.mundotkm.com/hot-news-433665-las-3-finalistas-de-las-divas-mas-grandes-de-disney

Aqui us deixem dos dels últims videoclips de Miley, en els que es pot veure com ha canviat. 






Lady Gaga

Stefani Joanne Angelina Germanotta, coneguda amb el seu nom artista, Lady Gaga, és una cantant, compositora, productora, ballarina, activista i dissenyadora de moda. Va adquirir fama com artista rere el llançament del seu àlbum The Fame, al 2008, El seu segon àlbum va ser Born This Way, i el tercer ARTPOP. És coneguda pel seu sentit estètic canviant i extravagant respecte a la música, la moda, les presentacions en directe i els vídeos musicals. La cantant es denomina com defensora dels drets dels homosexuals.
Les seves influències han sigut David Bowie, Michael Jackson i Queen. Al igual que molts altres cantants, Stefani ha influenciat als seus fans a realitzar accions que no són bones. Fumar porros en mig d’espectacles o la seva particularitat a l’hora de vestir han donat lloc a una autèntica revolució de cara als fans. Sempre és noticia: Quan no són els seus excèntrics looks, ho és la seva vida sentimental, o la seva carrera en el món de la música. Segons més d’un periodista, Lady Gaga està destruint els fonaments tradicionals e la societat russa, i està convertint als éssers humans en éssers obsessionats amb la seva pròpia tragèdia sexual i psíquica. I no només de Rússia, al Japó van estar a punt de tancar el seu compte de YouTube per pujar un vídeo no gaire apte, i, tot i que els seus fans l’han recolzat a través de les xarxes socials, la cantant encara no s’ha pronunciat al respecte.

Font: http://www.taringa.net/posts/imagenes/9382490/Lady-Gaga-con-sus-vestimentas-mas-exoticas.html


Rihanna

Robyn Rihanna Fenty, més coneguda pel seu nom artístic Rihanna, és una cantant, actriu i dissenyadora de moda provinent de Barbados. Els seu àlbum debut va ser Music of the Sun, i un any després, A Girl Like Me. El tercer àlbum que va realitzar va ser Good Girl Gone Bad, Rated R, Loud i Talk That Talk. Ha col·laborat amb Jay-Z, Ne-Yo, Kayne West, Eminem, Drake, David Guetta o Shakira, entre d’altres, i també amb Chris Brown, la seva parella, amb qui va patir maltracte de gènere.
Les seves principals influències han sigut Madonna i Mariah Carey, tot i que n’ha tingut d’altres com Bob Marley, Alicia Keys o Whitney Houston. Ha influenciat molt més del que ens pensem: Mel C, integrant de les Spice Girls, ha prohibit a la seva filla escoltar música de Rihanna, doncs considera que són lascives per la seva nena de cinc anys. Per altre banda, Leona Lewis considera que Rihanna és una mala influència, i per això ha prohibit a les seves nebodes i fillola imitar els balls que aquesta crea, ja que estan carregats d’un alt contingut sexual. Els experts han advertit que les cançons que mencionen les begudes alcohòliques tenten als joves a beure i tenir relacions sexuals de manera irresponsable. Lena Dunham, guanyadora d’un Globo De Oro pel seu paper en “Girls” va criticar el mal exemple de Rihanna davant la societat adolescent: “Va deixar Barbados, va construir una carrera increïble, va guanyar un Grammy.. Té talent” assegurava la actriu, a la vegada que confessava que era una gran fan seva “Però llavors torna amb Chris Brown i comença a penjar fotografies d’ells fumant marihuana junts al llit. Això em trenca el cor” comentava, trista.

Aqui podem veure un videoclip d'ella on es veu que no dona molt bona influència.





Lindsay Lohan


Lindsay Dee Lohan és una actriu, model i cantant d’Estats Units. Va començar a ser model al 1989, actriu al 1996 i cantant al 2003. La seva carrera es va veure interrompuda al 2007 per conduir dues vegades borratxa i sota la influència de les drogues, i per realitzar constants visites a rehabilitació, el que va donar lloc a varies ofertes de cinema perdudes. És més, Lindsay podría estar iniciant en el món de les festes desenfrenades a la seva germana petita, Ali. El pare d’ambes té por que la seva filla petita segueixi el mal camí que està portant Lindsay aquests últims anys, plens d’excessos, escàndols i drogues. Per altre banda, ha sigut expulsada del centre de rehabilitació per mala conducta, ja que era una mala influència pel resta d’internats, i, entre d’altres coses, va convidar al seu camell a visitar-la al centre. Ha estat a la presó més d’un cop, per violació de la seva llibertat condicional, per robar, per conduir borratxa, etc. En més d’una ocasió, s’ha dit que Lindsay ha sigut influenciada pel seu pare i la esposa d’aquest. 



Font: http://stereotipops.com/2013/04/27/antes-y-despues-las-operaciones-de-los-famosos-iii/

No hay comentarios:

Publicar un comentario