Introducció

1. Introducció

Som la Mariona López i la Miriam Colorado, dels Batxillerats Artístic i Social de 2n, i hem realitzat aquest treball sobre l’influència que tenen els famosos en la societat en general, tot i que ens hem centrat una mica més en els adolescents, doncs aquests poden ser més influents.
Com a iniciació del treball, hem buscar informació sobre aquestes influències però no actuals, sinó antigues, ja que la manera de pensar d’abans poder repercutir a com som avui en dia. Ens hem centrat bàsicament en el cinema, el Rock, i les drogues. Us mostrarem que eren i com repercutien. Hem afegit, a més, un apartat explicant els famosos que més influenciaven, doncs són la base del reflexa juvenil.
Seguidament hem parlat sobre les influències actuals, i per parlar d’això hem decidit explicar que és intuïtiu i que és real, és a dir: no tot el que veiem és així realment, sinó que ho veiem com ens ho mostren, sense ser conscients que la realitat és molt diferent de la que ens imaginem. També hem parlat de la Barbie Humana, de la moda de les Selfies, i com afecten aquests trets. I, al igual que abans, hem afegit els famosos que més influencien.
També hem parlat sobre les venus paleolítiques, per veure la bellesa antiga i com a canviat amb l’actual i la Super venus, un curtmetratge relacionat amb com eren les dones d’abans i com són i volen ser les dones d’ara.
A continuació hem parlat del Famous Trend, és a dir, de les tendències actuals, la roba que porten actualment els famosos, i, per tant, la societat també du.
El següent punt és un punt que més ens ha agradat fer. Hem utilitzat una de les xarxes socials més famoses universalment, el Twitter, i hem preguntat, a través d’unes fotos, que és el que ells/elles pensaven sobre el que estaven veient a la imatge, sobre els diferents comportaments de certs famosos. Finalment, hem extret els resultats que creiem.
També hem parlat de les diferents Bloggers, ja que la gran majoria són noies, i és una de les novetats actuals, el fet d’utilitzar un bloc com a mitjà d’expressió i de treball. En aquest apartat hi hem afegit, a més, els Bloggers més influents.
L’aspecte següent és dirigida als pares, és a dir, la preocupació dels pares sobre el que els hi passa als seus fills quan són influenciats per algú a qui admiren. Ho hem dividit en dos blocs: Les raons d’aquesta influència, i com evitar-ho.
Per saber les opinions d’altre gent, hem decidit fer entrevistes i una enquesta, preguntant diferents coses sobre tot el temari que hem realitzat.
Per últim, hem dit el que creiem sobre tot el que hem treballat, les conclusions, les coses que més ens han sorprès, la opinió en general. I, finalment, hem incorporat les diferents fonts que hem utilitzat per du a terme el Treball de Recerca.
Aquí us deixem una petita introducció on resumim de que va el treball.
Tot adolescent té debilitats humanes, i molts cops, aquesta debilitat es torna un problema per aquests. És normal que un adolescent tingui ídols però tot hauria ser dins de lo “normal”, lo que no estigués “fora de límits”. La influència que tenen els famosos en el món actual és sobretot negativa. Per tal causa, s’ha de defendre als adolescents per que no acabin com persones la qual la única finalitat és ser famós tot i que no tinguin cap don.
El fenomen fan està més extingit que mai. Els experts alerten de que els joves estan tan influenciats pels seus ídols i per la cultura del èxit total que provenen d’una petita tolerància a la frustració. Molts cops, els adolescents es senten perduts i necessiten un exemple a seguir, algun referent per imitar. Per això, molts d’ells acaba sent igual que la persona que admiren. En ocasions la imitació arriba a ser una obsessió, no els hi és prou amb imitar l’aspecte, també volen imitar la personalitat, gustos, opinions, intel·ligència, creences, etc. Això pot arribar a ser perillós perquè pot arribar a tenir certs riscs. Si, per exemple, el famós al que idolatren fa activitats perilloses o activitats poc saludables com drogar-se, conduir borratxo o inclús, agredir a persones, els joves aspirants a voler ser com ell, tard o d’hora, acabaran fent el mateix.
La moda obeeix a la preferència col·lectiva per una tendència, ja sigui vestimenta, maquillatge, pentinats, visitar llocs, gastronomia, televisió, entre d'altres. El concepte de bellesa ha anat canviant al llarg de la història, sent el interès femení cap a aquesta el principal objectiu de les modes. En el passat es deia que la dona realment bella havia de ser entradeta en carns i tenir una cintura de vespa, motiu pel qual les dones es retocaven la cintura i moltes vegades això els afectava a la salut, ja que s'estrenyien massa. A la Xina, per exemple, el peu petit en les dones era un símbol de bellesa, de manera que des de molt petites els seus peus eren embenats, per garantir que seguessin petits, prims i punxeguts, el que portava problemes amb l'equilibri. Molts estereotips de bellesa femenina han comportat perjudicis, fanatismes i problemes de salut, ja que no totes poden acollir-se de manera satisfactòria a la tendència i intenten aconseguir amb mitjans desesperats i poc fiables.

La bellesa en l'actualitat


L'estàndar de bellesa proposta per a les dones en l'actualitat, es limita a la dona molt alta, prima i poc proporcionada; és a dir, de pits i glutis petits, cames primes i amb poques corbes. També s'ha establert que les mesures perfectes en les dones són 90 centímetres de pit i maluc i 60 de cintura, ja que són molt poques les que tenen aquestes mesures. A part, estan de moda les cirurgies estètiques, on les dones s'augmenten bust, llavis, pòmuls, glutis i cames, es fan rinoplàstia, s'operen el mentó, es fan quantitats de liposuccions per lluir-se primes, però aquestes operacions no sempre donen el resultat desitjat , perquè hi ha un considerable risc de fallar, i en alguns casos, pot portar a la mort.

No hay comentarios:

Publicar un comentario